تفهیمنامهی طراحی؛ فرصتها و تهدیدها
سارا حسینی فروتن؛ معمار داخلی، طراح و استایلیست مُد/ عضو شورای راهبردی طراحان ایده
فرض کنید به شهری سفر کردهاید؛ کاری که بهطور معمول انجام میدهید این است که از فرودگاه به هتل بروید. هنگام خروج از ترمینال با تعداد زیادی تاکسی مواجه میشوید که در انتظار مسافر هستند. طبق روال همیشه به یکی از رانندههای تاکسی میگویید که دقیقاً شما را به کدام مقصد برساند و هزینهای را برای این کار پرداخت میکنید. همهی ما کارشناس نیازهای خودمان هستیم و میدانیم که باید به مقصد خاصی برسیم اما آیا برای رسیدن به مقصدمان، کارشناس انتخاب بهترین مسیر هم هستیم؟
بیتردید برای انتخاب بهترین مسیر، یک مشاور زبده در امور حملونقل میتواند کمک خیلی خوبی باشد. مشاور با توجه به محدودیت زمانی، منابع مالی مشخص و ملاحظات دیگر شما، پاسخهایی را پیش رویتان قرار میدهد که هرکدام در پاسخ به مسئلهی شما مزیتهای خاص خود را دارند. این مثال ساده را طرح کردم تا بگویم: «طراحان» صرفاً یک راننده نیستند؛ بلکه برای رسیدن به هدف مطلوب خود و مشتری، فرآیندی را طی میکنند و نقشهی راهی مهیا مینمایند که در طراحی اصطلاحاً به آن «دیزاینبریف» میگویند.
- ادامهی این جستار را میتوانید در شمارهی نخست طراحان ایده بخوانید…
- نسخهی چاپی شمارهی نخست به اتمام رسیده و میتوانید نسخهی الکترونیکی آن را از طاقچه، فیدیبو و جار تهیه کنید…